Mijn level10 Challenge – Dag 8 – Uitgaan

stage MenS kleinerder

Vandaag hebben we wat te vieren, we gaan naar een concert!

Ik hou er rekening mee dat er ‘s avonds alleen maar minder goede voeding tot mijn beschikking staat. Dus ik begin de dag vroeg met een klein rondje rennen (t is nog steeds heet dus ik moet tijd en tempo wel aanpassen). Heb ik wat extra calorieën alvast verbrand. Daarna een grote fles water en een goede herstel shake, zodat ik geen honger krijg door een tekort aan voedingstoffen.

Natuurlijk een super gezonde lunch en een frisse snack (gesneden paprika’s, snoeptomaatjes, geprakte avocado en een humus dip) dan heb ik mijn groentes alvast gehad.

In de auto gaat mee een klein koelboxje met vers water en een proteïne reepje voor de terugweg. En natuurlijk drink ik een bidon water leeg tijdens onze 1,5 uur durende rit. Voordat we van de parkeerplaats naar het evenement terrein lopen, neem ik nog snel een shake. Dan weet ik dat ik nog wel even gevuld ben en de eerste verleidingen van snacks, friet, broodjes enzovoort kan weerstaan.

Omdat het warm is, mag iedereen een half liter water flesje meenemen het terrein op. Dat doen we natuurlijk!!! Op het terrein zelf kunnen we deze flesjes onbeperkt bijvullen, helemaal geweldig! Ik blijf vandaag in ieder geval goed gehydrateerd!!

Voor wat betreft het eten……boven verwachting is er voldoende “gezonder” eten. Salades met dressing naar keuze, fruitsalades, fruitsmoothies, yoghurt met fruit, VOLKOREN brood met pesto’s en/of tapenade. En ook in kleinere porties. Voor mij was het dus niet moeilijk om een gezonde keuze te maken. Ik was zo blij als een kind met mijn enorme beker yoghurt met roodfruit, ik heb echt zitten genieten!!

Tijdens het concert natuurlijk dansen en springen en daarna met een heel goed gevoel weer terug naar huis. Top avond gehad, geweldige muziek, geweldig gezelschap en zonder moeite me kunnen houden aan het voedingspatroon wat nodig is om mijn doelen te halen!

Tips uit deze ervaring:

1. Bereid je erop voor dat het niet makkelijk wordt, verwacht uitdagingen -> dan kan het alleen maar meevallen

2. Plan je eten alsof er tijdens het uit gaan niets gezond meer te krijgen zal zijn -> dan heb je de goede voedingstoffen in ieder geval al gehad

3. Mocht je dan toch verleid worden tot het nemen van iets lekkers, kies dan het allerlekkerste wat je kunt vinden, proef het ook echt en geniet er volop van!!

Gezonde groet, Anne

 

PS mocht jij nog meer tips hebben voor als je uit gaat (eten), deel het met ons in de reacties hieronder!

PPS Heb je hulp nodig bij het plannen van jouw voeding, vraag mij om een gratis en vrijblijvende welzijnsevaluatie

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>